Hybrydowa historia Hondy
Ponad 20 lat historii technologii hybrydowych.
Do 2012 r. milion hybryd sprzedanych na całym świecie. Do końca 2020 r. ponad 3,3 miliona sprzedanych pojazdów hybrydowych Hondy. Całkowita elektryfikacja gamy modeli w Europie do końca 2022 roku.
Ponad 20 lat historii technologii hybrydowych.
Do 2012 r. milion hybryd sprzedanych na całym świecie. Do końca 2020 r. ponad 3,3 miliona sprzedanych pojazdów hybrydowych Hondy. Całkowita elektryfikacja gamy modeli w Europie do końca 2022 roku.
1999
Insight - pierwsza seryjnie produkowana hybryda Hondy
We wrześniu 1999 roku miała miejsce premiera modelu Insight – pierwszego hybrydowego samochodu Hondy. Auto napędzał, opracowany przez Hondę, benzynowo-elektryczny układ IMA (Integrated Motor Assist). Było to wówczas najbardziej wydajne rozwiązanie tego typu, wśród masowo produkowanych pojazdów. System IMA był równoległą konfiguracją hybrydową, polegającą głównie na mocy silnika benzynowego. Jednostka elektryczna wspomagała go w razie potrzeby.
2001
Civic Hybrid - druga hybryda Hondy
W grudniu 2001 roku zadebiutowała pierwsza generacja modelu Civic Hybrid z systemem IMA. W porównaniu z modelem Insight, hybrydowy napęd Civica składał się z silnika o większej mocy, bardziej wydajnej baterii oraz inteligentnej jednostki zasilającej IPU. Civic Hybrid był pierwszym samochodem hybrydowym, który uzyskał certyfikat pojazdu o częściowej zerowej emisji spalin (AT-PZEV), przyznany przez Kalifornijską Radę ds. Zasobów Powietrznych (CARB).
2010
CR-Z - pierwsze na świecie sportowe, hybrydowe coupe
Wprowadzony na rynek w 2010 roku model CR-Z był stylowym, sportowym coupe ze wszystkimi zaletami napędu hybrydowego. Jako pierwszy na świecie samochód hybrydowy wyposażony został w manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach. CR-Z napędzany był nowym, 1,5-litrowym silnikiem i-VTEC, w ramach unikalnego układu napędowego, umożliwiającego kierowcy wybór pomiędzy trzema trybami jazdy – SPORT, ECON i NORMAL.
2011
Jazz Hybrid - pierwsza miejska hybryda Hondy
Jazz Hybrid był pierwszym samochodem segmentu B, w którym zastosowano równoległy układ hybrydowy. Przy niskich prędkościach mógł być napędzany jedynie silnikiem elektrycznym. Dzięki kompaktowemu charakterowi systemu IMA i umiejscowieniu jednostki IPU pod bagażnikiem, Jazz Hybrid zachował system „Magic Seats'' i wiodącą w klasie przestronność.
2016
NSX - hybrydowy supersamochód Hondy
Druga generacja legendarnego modelu NSX wykorzystywała najbardziej wyrafinowany i zaawansowany sportowy, hybrydowy układ w segmencie supersamochodów. Wyjątkowe osiągi zapewniał trójsilnikowy system napędu na cztery koła - Sport Hybrid Super Handling All Wheel Drive (SH-AWD). Umieszczona centralnie jednostka V6 o pojemności 3,5 litra, z podwójnym turbodoładowaniem, współpracowała z dziewięciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów i silnikiem napędu bezpośredniego. Te trzy elementy tworzyły tylny układ napędowy. Kolejne dwa silniki na przedniej osi składały się na jednostkę Twin Motor, która mogła niezależnie napędzać przednie koła, zapewniając niemal natychmiastowe przyspieszenie i doskonałe właściwości jezdne.
2019
CR-V Hybrid – nowa generacja hybryd Hondy
W 2019 roku, wraz z wprowadzeniem na rynek piątej generacji modelu CR-V, ten najlepiej sprzedający się SUV na świecie po raz pierwszy został wyposażony w hybrydowy układ napędowy. W modelu CR-V Hybrid zastosowano opracowany przez Hondę, zaawansowany system hybrydowy trzeciej generacji – i-MMD (intelligent Multi Mode Drive), inteligentny napęd wykorzystujący różne tryby jazdy. Pod koniec 2020 roku CR-V Hybrid został poddany liftingowi, po którym jest dostępny tylko i wyłącznie z napędem hybrydowym. Podobnie, jak wszystkie nowe, zelektryfikowane modele Hondy, otrzymał on nowy emblemat i odtąd nosi nazwę CR-V e:HEV.
2020
Jazz e:HEV
Na początku 2020 roku Honda zaprezentowała kolejną, piątą generację modelu Jazz, z jego odmianą o nazwie Crosstar. Model ten otrzymał specjalne oznaczenie – e:HEV, w którym „e:” symbolizuje proces elektryfikacji, a „HEV” oznacza hybrydowy pojazd elektryczny. Jest to także pierwsze kompaktowe auto Hondy wyposażone w dwa silniki elektryczne.
2021
Nowy HR-V e: HEV
18 lutego 2021 roku miała miejsce światowa premiera modelu HR-V e:HEV. HR-V e:HEV otrzymał czystą, nowoczesną stylistykę, spójną dla nowych modeli Hondy, oraz niezwykle przestronne, funkcjonalne wnętrze. Dzięki kompaktowemu, zintegrowanemu układowi napędowemu Hondy oraz centralnie umieszczonemu zbiornikowi paliwa, w modelu HR-V e:HEV zachowano wyjątkowo funkcjonalny system składania tylnych siedzeń Magic Seats, który daje możliwość elastycznego kształtowania przestrzeni pasażerskiej i bagażowej.
HONDA DZIŚ
2022
Nowy Civic e:HEV
W 2022 roku Honda zaprezentowała zupełnie nową, jedenastą generację kultowego modelu Civic e:HEV. Doceniany na całym świecie kompakt oferuje nie tylko wyższy standard komfortu wnętrza, funkcjonalność i atrakcyjny wygląd, ale również hybrydowy zespół napędowy e:HEV, który zapewniając doskonałą dynamikę oraz wyjątkową oszczędność, z pewnością zostanie doceniony przez każdego miłośnika motoryzacji.
HONDA JUTRO
Rozszerzenie asortymentu produktów zelektryfikowanych - stworzenie najszerszej europejskiej oferty marki od lat
2023
Nowy CRV w wariantach e:HEV oraz jako hybryda plug-in
Kolejna, szósta generacja Hondy CR-V zadebiutuje w 2023 roku, oferujqc po raz pierwszy różne zelektryfikowane uklady napedowe. Nowa CR-V e:HEV bedzie nadal dostqpna z pelnym hybrydowym ukladem e:HEV, jednak dodatkowo pojawi sie w wersji e:PHEV, czyli z moiliwością ładowania z zewnetrznej sieci.
2023
Nowy ZR-V
Sprzedaż na rynku europejskim w 2023 roku poszerzy się o nowy model Hondy „ZR-V", uzupełniając tym samym gamę marki o przestronnego SUVa segmentu C, napędzanego znakomitym układem hybrydowym e:HEV. ZR-V będzie zapowiedzią kolejnego etapu europejskiej strategii elektryfikacji produktów Hondy.
2023
Nowy e:NY1
W 2023 marka planuje debiut w pełni elektrycznego SUVa, który zgodnie z zapowiedzią będzie stanowił wyjątkowe połączenie dynamiki, technologii i wzornictwa, z których słynie Honda. Model ten będzie doskonałą propozycją dla rodzin, poszukujących swojego pierwszego, w pełni elektrycznego samochodu.
2050
Pełna neutralność węglowa
Rozszerzanie gamy modeli hybrydowych jest wyrazem naszych dążeń do osiągnięcia pełnej neutralności węglowej do roku 2050. Założenie to ma dotyczyć wszystkich produktów i działań korporacyjnych, w które jesteśmy zaangażowani. Dążymy do wyeliminowania obciążenia środowiska nie tylko na etapie eksploatacji, ale także produkcji naszych technologii. Realizując ten cel będziemy opierać się na trzech filarach: neutralności węglowej, czystej energii oraz zamkniętym obiegu surowców.